fbpx
Basis elementen website - Buro Dink

Wat is de juiste basis voor je van je website pagina?

Veel ondernemers hebben vaak al een bestaande website maar voldoet deze nog wel aan de huidige situatie? Bevat het de informatie waar jouw doelgroep naar op zoek is, is de informatie nog relevant? Laten we dieper induiken op wat een juiste basis pagina is voor jouw website. En welke pagina’s jouw website als basis het beste kunnen bevatten.

De basis van een website

We beginnen bij het begin, wie ben je, welk probleem van je klant los je op en wie is je doelgroep? Zonder deze informatie is de basis niet in orde. Je maakt je website ten slotte voor meer klandizie, daarom is het van belang om deze 3 basiselementen altijd in je achterhoofd te houden. Aan de hand van deze informatie kun je de pagina’s gaan opstellen.

Het meestvoorkomende website pagina’s:

Basis pagina's website menu

Aangezien ieder bedrijf en haar klanten uniek zijn, zul je jouw website altijd moeten afstemmen op je eigen doelgroep en bedrijf (jouw diensten of producten). Om een algemeen beeld te schetsen borduur ik even verder op de meest voorkomende website.

De home pagina als voordeur van je website.

Deze pagina kun je vergelijken met je deurmat. Je klant heeft de eerste stap binnen je bedrijf gezet, je vertelt natuurlijk wie je bent, wat je aan te bieden hebt. En het allerbelangrijkste: voor welke probleem van je klant heb jij de oplossing voor?

Daarnaast kun je hier ook een kleine bewegwijzering voor de rest van je site weergeven zoals bijvoorbeeld visueel weergeven wat voor informatie op de andere pagina’s te vinden is. Mijn tip: Laat vooral een stukje zien wie je bent en wat je uniek maak, en vergeet vooral niet welk probleem jij van de klant kan oplossen.

Diensten/producten website pagina om te laten zien wat je te bieden hebt.

Op deze pagina die je eventueel in meerdere subpagina’s kunt opdelen geef je producten of diensten weer. 

producten website pagina

Per product of dienst geef je de benodigde informatie weer. Het lastige hierin is niet teveel, maar ook zeker niet te weinig te laten zien. Dit is natuurlijk weer geheel afhankelijk van jouw bedrijf en doelgroep. Probeer ook een duidelijke verdeling te maken zodat de klant ook makkelijk daar uit kan komen waar hij of zij naar op zoek is. Probeer je zoveel mogelijk te verplaatsen in jouw klant en hou hier rekening mee in hoe je dingen neerzet, of voor welke volgorde je kiest, enz.

Vertel wat meer over jezelf door middel van de ‘over mij’ website pagina.

In de huidige tijd willen mensen graag weten met wie ze te maken hebben. Om een verbinding te creëren laat je in dit stukje zien wie je bent en waarom je doet wat je doet. Mijn tip: wees creatief, een spontane foto geeft meer een connectie dan een statische pasfoto. Deel ook enkele leuke persoonlijke weetjes, zoals dat jij altijd voor de koffie zorgt binnen het bedrijf 😉 Dat houdt het lekker luchtig.

Laat klanten jouw portfolio items en reviews minimaal een keer zien op een pagina van je website.

portfolio website pagina

Mensen zijn benieuwd naar wat je gemaakt heb en wat jouw klanten daarvan vinden. Wat je maakt kun je weergeven in een portfolio, mensen krijgen vaak op een visuele manier een indruk van jouw kennis en kunde. En of jouw klanten tevreden zijn met het geleverde resultaat? Dat is een vraag die nieuwe klanten maar al te graag beantwoord willen hebben voordat ze besluiten om contact met je op te nemen. Om de ervaring van de klant weer te geven kun je jouw klanten vragen om reviews te schrijven en deze onder andere op jouw website te laten zien. 
TIP: zorg voor een verhaal bij een portfolio item, zo kun je mensen meenemen in de opdracht en verbonden laten voelen. Hierdoor krijgen ze steeds meer een vertrouwd gevoel waardoor ze voor jou gaan kiezen.

Deel je kennis via je website door middel van blogs.

Een blog is een verhaal waarin je jouw klant meer informatie kunt geven over een onderwerp, net zoals deze blog. Daarnaast kun je met blogs er grotendeels voor zorgen dat je hoger in de natuurlijke zoekresultaten van Google terecht komt. Klanten zullen door middel van blogs zien welke kennis en kunde jij in huis hebt en daarnaast biedt het hun de verdieping die ze vaak via internet opzoeken over een bepaald onderwerp.
Via een blog krijgen ze inzicht in hoeveel werk iets is, wat je er allemaal voor moet doen, en als ze dan denken jeetje daar heb ik geen zin in of te weinig kaas van gegeten, grote kans dat ze door jouw blog denken die heeft er verstand van laten we hem of haar dit probleem maar laten oplossen.

Laat klanten je makkelijk vinden of contact op nemen door de contact pagina op je website.

De ene klant twijfelt en de ander wil meteen contact met je opnemen. En dat laatste de stap naar daadwerkelijk contact, daar zit je al de hele tijd op te azen. Dan is het heel belangrijk dat de klant hiervoor niet hoeft te zoeken. Op de contactpagina deel je al je gegevens hoe ze contact met je kunnen opzoeken. 

Contact website pagina

Mijn tip: Zorg dat op elke pagina van je site iets te vinden is hoe ze contact met je kunnen opnemen. Bijvoorbeeld met een CTA. Dit zijn Call-to-actions het zijn buttons zoals: klik hier, neem contact op, enz. Het is een enorm goed middel om klanten de drempel over te halen om contact met je op te nemen.

Nog een paar kleine website tips:

Social Media verwijzing op verschillende pagina’s op je website

Zorg er ook voor dat op jouw website op verschillende plekken knoppen zijn waardoor mensen bij je Social Media terecht kunnen komen, een van de manieren om in contact te blijven met je (potentiële) klanten.

Nieuwsbrief aanmeldformulier op je website voor nieuwe klanten.

Nieuwsbrieven worden vaak onderschat in hun kracht. Een van de weinige middelen die wel door iedereen gebruikt wordt en waarmee je jouw trouwe klanten kunt bereiken. Tenminste als je de nieuwsbrief op de juiste manier inzet, met de juiste informatie samenstelt dan kan het heel effectief werken bij jouw doelgroep. Zorg er daarom voor dat als er klanten op je website terecht komen, er ook een of meerdere mogelijkheden worden aangebonden om zich lid te kunnen maken van jouw nieuwsbrief.

Beeldmateriaal voor je website.

Natuurlijk kun je via website’s verschillende stockfoto’s downloaden en gebruiken in jouw website. Maar hier wordt Google en je klant niet heel vrolijk van. Google vind jou niet uniek waardoor je zakt in de zoekresultaten. En jouw klanten zien niet jouw uniekheid.

Mijn advies is daarom om te investeren in een beeldbank met foto’s van jouw bedrijf. En dan heb ik het niet over selfie’s en foto’s met jouw telefoon. Wil je professioneel overkomen schakel dan een fotograaf in, wil je ook nog eens extra effectief kunnen omgaan met het beeldmateriaal; inzetbaar voor meerdere middelen en mediums? Regel dan iemand (zoals ik) die een plan uitschrijft voor de fotograaf zodat het beeldmateriaal perfect past bij de strategie en uitstraling van jouw bedrijf.

Google mijn bedrijf als extra zichtbaarheid voor je website.

Als je je website tiptop in orde hebt, vergeet dan ook niet om het bedrijfsgedeelte wat zichtbaar is in Google te perfectioneren. Vaak als je zoekt via Google zie je aan de rechterzijde een foto, adresgegeven, enz. van een bedrijf staan. Dit kun je als bedrijfseigenaar zelf naar eigen wens aanpassen. Dit gaat via Google mijn Bedrijf.
In een andere blog schrijf ik hier binnenkort meer over.

Mensen zijn dan vaak opzoek naar je website, contactmogelijkheden of openingstijden. Dit willen ze graag snel te weten komen en kan via dit medium.

Professioneel met eigen email url die overeenkomt met je website url.

Wil je professioneel overkomen met je mail, zorg er dan voor dat dit ook de website url bevat. Als voorbeeld: [email protected] komt niet zo professioneel over. Wel op deze manier: [email protected]
Het kost je niet veel extra, en je wekt er een professionelere indruk mee bij je doelgroep.

Op de hoogte blijven van nog meer handige tips? Volg me dan op Social Media.

Heb je hulp nodig bij het ontwikkelen van een website, bekijk dan hier mijn mogelijkheden.

Petra

Petra van Buro Dink

Vond je dit artikel leuk? deel het!

Share on facebook
Share on Facebook
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on email
Share on Email
Share on whatsapp
Share on WhatsApp

Recente blogs

Laat je reactie achter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kunt ons altijd een Whatsapp bericht sturen

Let's connect

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat ermee instemt.