fbpx
Kracht van een visitekaartje - Buro Dink

De kracht van een visitekaartje

Je zult vast denken een visitekaartje, dat is in de huidige digitale tijd toch overbodig? Maar wat je al gauw vergeet is dat het gemak ervan erg groot is. Laten we de pluspunten van op een rij zetten.

  • Eerste indruk. Nadat je contact met iemand hebt gehad, en hoogstwaarschijnlijk jouw verpletterende indruk hebt achtergelaten hoop je dat deze contact met je opneemt. Een visitekaartje is voor een potentiële klant een goede herinnering aan jullie gesprek.
  • Snel. Een visitekaartje neem je uit je beurs en overhandig je aan je potentiële klant. Dat gaat stukken sneller dan een telefoonnummer opslaan in je telefoon.
  • Reminder. Stel je staat op een netwerkborrel, waar de borrels rijkelijk vloeien dan hoop je dat je potentiële klant je bedrijfsnaam niet vergeet. Gelukkig heb je daar een je kaartje voor.
  • Altijd ‘online’. Geen internet of je batterij van je telefoon is leeg. Je wilt niet knullig overkomen om op een papiertje te gaan kliederen. Met visitekaartjes in je beurs, heb je ze altijd gereed om uit te delen.
  • Marketing/reclametool. Een persoonlijke ontmoeting en eindigen met een visitekaartje zorgt ervoor dat je makkelijker bij de klant in gedachten blijft. Je bedrijf heeft op deze manier een gezicht gekregen. Wat makkelijker blijft hangen dan een bedrijfsnaam of naam.

De kracht van een visitekaartje is nu wel duidelijk. Het heeft echt meerwaarde om deze altijd bij je te dragen. Maar hoe onderscheidt jouw business card zich van een ander?

Tips voor het ontwerp van je visitekaartje

  • Uniek. Maak je kaartje uniek, zodra je potentiële klant na een maand in zijn jaszak grist dan kan hij precies terughalen wie jij ook alweer was.
  • Contactgegevens. Zorg dat het alle nodige informatie bevat om contact met je te kunnen opnemen. Afhankelijk in welke business je zit zal dus je naam, eventueel titel, adres, email adres en website moeten er op vermeld staan.
  • Kernboodschap. Je kunt op je visitekaartje jouw kernboodschap of slogan neerzetten. Een korte indruk voor je klant waar jij voor staat.
  • Logo. Je logo moet er duidelijk op aanwezig zijn. Hiermee gaan mensen je herkennen! Belangrijk voor je branding.

Er zijn tegenwoordig veel mogelijkheden om zelf je visitekaartje te ontwerpen. Het risico wat je hierbij loopt is dat dit kaartje niet uniek is, waardoor je de kans loopt dat een ander bedrijf misschien wel hetzelfde kaartje heeft.

Wil je een uniek ontworpen kaartje? Vrijblijvend kunnen we de mogelijkheden bespreken.

Creatieve groet, Petra

Petra - Buro Dink

Vond je dit artikel leuk? deel het!

Share on Facebook
Share on Linkdin
Share on Email
Share on WhatsApp

Recente blogs

Laat je reactie achter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat ermee instemt.